[quote author=ozgurlg link=topic=75868.msg1972102#msg1972102 date=1252363288]
[move]
Er-risale:İslamiyetin Yükselişi[/move]
Onlarca çeşit sarık
Arap miğferleri
Baştan aşşağıya siyah-beyaz-kırmızı-koyu lacivert cübbeler
Şemşirden bozma onlarca kılıç
Orjinal arap kalkanları
Ağaçlar yerini hurma vs.. çöl ağaçlarına bırakacak
Tamamiyle türkçe ve silbaştan yapılacak konuşmalar
İbni sinanın kitabüş şifa adlı eseri gibi o döneme uygun kitaplar eklenecek
Kiliselerin hepsi kaldırılacak camiler eklenecek
Tüm şehir kale ve köyler a'dan z'ye değişecek...(bu çok uzun olcağından ilq versionlarda kaliteli bir biçimde beklemeyiniz)
Savaşlara "allahuekber" gibi naralar eklenecek
Arap ve Anadolu haritası
[glow=red,2,300]
Taraflar[/glow]
-ABBASİ HALİFELİĞİ
-BİZANS İMPARATORLUĞU
-FATIMİ HALİFELİĞİ
-SAMANİ DEVLETİ
-YEMENLİLER
Mod 9.-10. yy Ortadoğusunu ele alacak ve kesinlikle aşağıda açıkladığım factionlarda değişiklik yapılmayacak. Çünkü jethawkla bu modun tarihi gerçeklere olabildiğinde uygun olması konusunda karar vermiştik. Hem bu şekilde belli bir döneme yönelik modlar daha çok oynanıyor
FACTİONLAR VE ÖZELLİKLERİ
- ABBASİ HALİFELİĞİ:
Oyunda müslümanları asıl temsil edecek olan faction Abbasi Halifeliği olacak.
Faction lideri; Halife Me'mun bin Harun olacak generaller ve npcler için elimde bol miktarda kaynak var hem de internette bulamayacağınız kaynaklar o yüzden o kısımları halletmek kolay olacak sıkıntı yapmayın
ASKERİ ÖZELLİKLERİ: Oyunda Vaegirlerin yerine Abbasileri kodlayacağız ve mümkünse vaegirlerden biraz daha agresif olmalarını sağlamalıyız.Süveri ve piyade olarak dengeli bir orduları olacak. Troop treeyi yakında ayrıntılı olarak hazırlayacağım ama nasıl birşey olacağı hakkında ipucu vermek için burada da biraz bilgi vermek istiyorum.
Süvari gücü: Hafif süvariler iki çeşit olacak. Türkmen ve Arap hafif süvarisi olark örgtlenecekler. Türkmen hafif süvarisi atlı okçu olacak. Arap hafif süvarisi ise kılıç ve kargı kullanan yakın dövüşe yönelik bir birim olacak. Ağır süvari olarak Abbasi Hassa süvarileri olacak Türklerden kurulu bu birim zırhlı atlar kullanacak iyi zırhlanmış olacak ve kılıç, mızrak, balta, gürz gibi silahlar kullanacak. Belki hassa süvarileri de iki çeşit yapılıp atlı okçu olan bir çeşit de eklenebilir.
Piyade Gücü: İki çeşit piyade bulunacak. Arap hafif piyadesi ve Abbasi hassa muhafız piyadesi. Arap hafif piyadeleri örme kalkanlar kullanacak kargı ve kılıçla silahlanacaklar zırh olarak çok da etkili olmayan deri zırhlar ve sarıklar kullanacaklar. Abbasi hassa muhafız piyadesi ise iki tip olacak bir çeşidi gönderli balta kullanacak diğer çeşidi ise kalkan ve kılıçla silahlanmış olacak.
Okçu gücü: Atlı okçuları süvari gücü bağlamında değerlendirdiğim için bu başlık altında sadece piyade okçuları göreceksiniz. Tek çeşit okçu olacak Abbasi piyade okçusu denebilir ya da ben daha egzotik arapça bir ad bulabilirim
her neyse bu birim de hafif zırlı olacak "at üstünde kullanılamayan" uzun savaş yayları kullanacaklar yakın dövüşte kısa ve eğri kılıçlar veya tek elli baltaları bulunacak ayrıca yakın dövüşte çok da zayıf üniteler olmayacaklar
- BİZANS İMPARATORLUĞU:
Oyunda en öneli ikinci faction olacak dolayısıyla en çok özenmemiz gereken ikinci faction da bu olacak
Faction lideri: Theophilos Basileisos general ve npcler gene tarafımdan ayarlanacak.
ASKERİ ÖZELLİKLERİ: Oyunda Svadyalıların yerine kodlanacak.
PİYADE GÜCÜ: Piyade ağırlıklı bir ordusu olacak standart piyadeleri geniş oval kalkanlar ve kısa kılıçlar kullanacak. Ayrıca gene kalkan ve uzun mızraklar kullanan bir piyade birimi daha olacak. Bizansın elit piyade birimi de elbette VARANGİAN MUHAFIZLARI olacak çift elli baltalar bu birimin ana saldırı silahı olacak ayrıca kalkan ve kılıç da kullanabilecekler.
SÜVARİ GÜCÜ: Hafif süvari gene iki çeşit olacak atlı okçu olarak Turkopoller bulunacak. Diğer hafif süvari gücü ise Bizansın asli hafif süvarileri olacak ve yakın dövüş ünitesi olacaklar kılıç ve kargı kullanacaklar. Ağır süvari olarak Bizans Cataphractusları olacak Svadyalı şövalye gibi mızrak ve kılıç kullanan ağır zırhlı bir birim olacak.
OKÇU GÜCÜ: Bizanslıların da okçu gücü olarak standart Bizans piyadesinin ok kullanan versiyonu olacak diyebiliriz uzun yaylar kullanacaklar. Yakın dövüşte de kısa kılıçlarla savaşacakalr.
- FATIMİ HALİFELİĞİ:
Abbasilerin en gıcık kaptığı devlettir diyebiliriz. Sünni müslümanlar tarafından sapık ve sapkın olarak kabul edilirler. Faction liderini daha düşünmedim ama kolay iştir halledilir;)
ASKERİ ÖZELLİKLERİ: Oyunda Rodokların yerine kodlayabiliriz.
Piyade gücü: Neredeyse komple piyadelerden oluşan bir ordusu vardır diyebiliriz. Standart piyadeleri geniş köşeli kalkanlar ve mızrak kullanacak. Bunun dışında kılıç ve ufak deri kalkanlar kullanan üniteleri ve çift elli balta kullanan bir üniteleri daha olacak.
Süvari gücü: Oldukça etkisiz olan Bedevi/Berberi süvarileri olacak. Tamamı hafif süvari olup oyunda av atı olarak gördüğümüz atlardan kullanacaklar. At üstünde menzilli silah kullanan üniteleri olmayacak. ellerinde değirmi kalkan ve pala bulunacak. çok hafif zırhlı olacaklar (zırh gömlek gibi birşeyler giydirilecek ama deriden olacak
)
Okçu Gücü: Av yayı ya da kısa yay gibi etkisi az yayalr kullanacak piyade bir unsur olacak yakın dövüşte uzun hançerler ve kısa baltalar kullanacaklar
- SAMANİ DEVLETİ:
Oyunda İran kültürünün temsilcisi olacak
Faction Lideri: Ahmed Esad bir Saman
ASKERİ ÖZELLİKLERİ: Oyunda Khergitlerin yerine kodlayıveririz olur biter
çok etkili askeri birimleri olmayacak zaten
Süvari gücü: Hafif süvarileri olacak çok da dayanıklı atları olmayacak av atının daha yavaş ve daha dayanıksız bir versiyonu bunlar için yapılabilir. At üzerinde mızrak fırlatan bir süvari ünitesi ve at üzerinde kılıç kullanan ama kalkan kullanmayan bir ünitesi daha olacak ayrıca türkmenlerin kılıç ve kalkan kullanan bir çeşidi de bunlara eklenecek.
Piyade gücü: Gene standart piyadeleri köşeli kalkanlar ve balta kullanacak. Bir de kalkansız kullanılan uzun mızraklara sahip bir ünitesi olacak.
Okçu gücü: Savaş yayı kullanan bir ünite olacak standart piyadelerden daha iyi zırhlanmış olacaklar yakın dövüşte kalkanları ve baltalarıkılıçları bulunacak.
- YEMENLİLER:
Faction liderini daha düşünmedim ama o da kolay iş
ASKERİ ÖZELLİKLERİ: Nordların yerine de bunları kodlayacağız
Piyade Gücü: Bunlar da ufak yuvarlak deri kalkanlar ve pala kullanacak. Elit birimleri çift elli balta kullanan imam muhafızları olacak. ayrıca kalkan kullanmayan kısa mızraklarla savaşan aşiret piyadeleri olacak.
Süvari Gücü: Çok zayıf ve etkisiz yalnızca pala kullanan süvarileri olacak.
Okçu gücü: Özellikle mızrak fırlatan üniteleri etkili olacak. Bunlar ufak deri kalkanlar da kullanacak. Ayrıca av yayı kullanan dandik bir okçu birimi de bulunacak. Tüm okçu birimleri hançer ve küçük değirmi kalkanlarla silahlanmış olacak.
FACTİONLAR GENEL OLARAK BUNLAR YAKI NZAMANDA TROOP TREELER DE HAZIR OLACAK.
ŞU AŞAMADA ÖZELLİKLE MODELLEMECİ VE KAPLAMACI ARKADAŞLARA İŞ DÜŞÜYOR KILIÇ VE BALTA OLARAK YETERLİ MODELİMİZ VAR AMA GENE DE O DÖNEME UYGUN KILIÇ, BALTA VE KALKAN MODELLEYEN OLURSA FAYDASI OLUR.
YALNIZ ÖZELLİKLE ZIRH VE MİĞFER MODELLEMEYİ İYİ BİLEN ARKADAŞLARA ÇOK İŞ DÜŞÜYOR ÇEŞİTLİ SARIKLAR, MİĞFERLER, DERİ ZIRHLAR, PLAKALI ZIRHLAR, ARAP TÜRKMEN VE BİZANS ZIRHLARI, KAFTANLARI, BAŞLIK VE MİĞFERLERİ LAZIM AYRICA AYNI ZIRHIN DEĞİŞİT KAPLAMAYA SAHİP OLANLARI DA GEREKLİ. MODELLEMECİ ARKADAŞLAR BUNLARA YÖNELİRSE ÇOK İYİ OLUR.
HARİTA ÜZERİNDE ŞEHİRLERİ YERLEŞTİRMEYE DE BAŞLANIRSA İYİ OLUR ÖZELLİKLE BAĞDAT, COSTANTİNOPOLİS( bu isimde eklenmesi önemli o dönemde istanbul diye bilinmiyordu), SAMARRA, KAHİRE, İSKENDERİYE, SANA, İZNİK, SYMİRNA(İZMİR), ISFAHAN, ANKARA, TRABZON GİBİ ŞEHİRLER VE O DÖNEMİN UFAK ŞEHİRLERİ DE KÖY OLARAK EKLENEBİLİR.
SANCAKLARA GELİRSEK O DÖNEME UYGUN SANCAKLAR OLMALI BİZANS İÇİN DE ABBASİLER İÇİN DE SANCAK REFERANSI BULMAK ÇOK ZOR DEĞİL SAMANİLER YEMENLİLER VE FATIMİLER OYUNDA ZATEN BULUNAN SANCAKLARLA İDARE EDEBİLİRLER
OYUNDA BULUNACAK NPC VE KİTAPLARLA İLGİLİ DE BİR ÇALIŞMAM OLACAK ONLARI DA YAKINDA SİZLERLE PAYLAŞIRIM ÖZELLİKLE NPCLER KONUSUNDA YENİ KISA HİKAYELERE YAŞAM ÖYKÜLERİNE İHTİYACIMIZ OLACAK HEP BERABER BUNLARI DA HALLEDERİZ KİTAPLAR ARASINDA DA KUTSAL KİTAP OLARAK NİTELEYEBİLECEĞİMİZ ŞEYLER OLMAYACAK. BUNUN YERİNE O DÖNEMİN ÇOK OKUNAN VE BİLİNEN ESERLERİNİ EKLEYECEĞİZ MESELA İBN-İ SİNANIN KİTABÜ'Ş ŞİFASI BUNLARDAN BİRİSİ OLABİLİR HATTA İBN-İ SİNA NPC OLARAK BİLE EKLENEBİLİR SÜRPRİZLERE AÇIK OLUN
Troop Tree- Abbasi Halifeliği:
- Samani Devleti:
- Fatımi Devleti:
- Yemenliler:
- Bizans İmparatorluğu:
Harita (%70 ı tamamlandı)- Spoiler:
]
- Bayraklar:
Mod takımı;
[li]jethawk[/li]
[li]ozgurlg[/li]
[li]kursadaltug[/li]
[li]galata_kadir[/li]
- İmza:
- Kod:
-
[URL=http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,71385.0.html][IMG]http://img268.imageshack.us/img268/4846/errisale.jpg[/img][/url]
Emeği geçen arkadaşlarımıza teşekkürler İmza için <knight> arkadaşımıza teşekürlerModelleri için umutkurtulus arkadaşımıza teşekkürlerOSP Hint-Farsça Zırh Paketi - dariel e teşekkürler
[/quote]