radicalife Admin
Mesaj Sayısı : 77 Kayıt tarihi : 05/02/10 Yaş : 29 Nerden : İzmir
| Konu: Yeni Bir Şehir Ekleme! Ders Çarş. Şub. 24, 2010 11:40 am | |
| [quote author=Deahran link=topic=16512.msg317003#msg317003 date=1158149027] Bu tutorialde oyuna yeni birşey eklemeyi öğreneceğiz. [size=15pt]Module Parties[/size] - Kod:
-
("town_1_mercs","sargoth_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]), ("town_2_mercs","tihr_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]), ("town_3_mercs","veluca_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]), ("town_4_mercs","suno_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]), ("town_5_mercs","jelkala_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]), ("town_6_mercs","praven_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]), ("town_7_mercs","uxkhal_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]),
("town_8_mercs","reyvadin_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]), ("town_9_mercs","khudan_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]), ("town_10_mercs","tulga_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]), ("town_11_mercs","curaw_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]), ("town_12_mercs","wercheg_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]), ("town_13_mercs","rivacheg_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]), ("town_14_mercs","halmar_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]), Module_parties dizinini açın sonradan bu kodlarla karşılaşacaksınız. Ekleyeceğiniz şehrin ismini "taleworlds" olarak kabul ediyorum. - Kod:
-
("town_15_mercs","taleworlds_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]), Şimdi alt dizine bu kodu yerleştiriyoruz. Sonradan altta şehir isimleri ile karşılaşıyoruz. Örnek olarak halmar şehrini inceliyoruz. - Kod:
-
("town_14","Halmar", icon_town|pf_town, "town", pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(-4,-37),[(trp_vaegir_knight,6,0)]), Gördüğünüz gibi başta şehrin kaçıncı şehir olduğu ve hangi franksiyondan oldugu anlatılıyor. Biz bu şehrin adını "Taleworlds" yapıp; franksiyonunu "fac_player_faction" olarak belirleyeceğiz. - Kod:
-
("town_15","Taleworlds", icon_town|pf_town, "town", pt_none, fac_player_faction,0,ai_bhvr_hold,0,(-4,-37),[(trp_vaegir_knight,6,0)]), Şehimizin kaçıncı şehir olduğunu, ismini ve franksiyonunu belirledik. Şimdide kayıt edip çıkıyoruz. (-4,-37) bu şehrin kordinatları. Biz bunu değiştirerek ayrı bir yere koyuyoruz. (39.6, 66) rgl_config.tex dosyasını Mount&Blade'in ana klasöründen açıyoruz. - Kod:
-
texture_detail = 140
cheat_mode = 0
enable_blood = 1
disable_bad_language = 0
enable_edit_mode = 0
Şimdi enable_edit_mode = 0 seçeneğini enable_edit_mode = 1 yaparak edit modu aktif yapıyoruz. Oyunu açtıktan sonra haritada terrain tuşuna basıp şehrin bulunacağı alanı belirliyoruz. Generate tuşuna bastıktan sonra yukarıda size bir kod verilecek bu kodun altında ki "copy" tuşuna basıp kodu alıyoruz. - Kod:
-
0x200005000001e1a4000011be0000518c00000175 Diyelim ki aldığımız kod bu. Bunu saklayın. [size=15pt]Module Scenes:[/size] - Kod:
-
("town_14_center",sf_generate,"none", "none",(0,0),(100,100),-100,"0x20c7956000025896000037e800000e860000674b", [],[]), ("town_14_castle",sf_indoors, "thirsty_lion", "bo_thirsty_lion", (-100,-100),(100,100),-100,"0", ["exit"],[]), ("town_14_tavern",sf_indoors, "interior_house_a", "bo_interior_house_a", (-100,-100),(100,100),-100,"0", ["exit"],[]), ("town_14_smithy",sf_indoors, "thirsty_lion", "bo_thirsty_lion", (-100,-100),(100,100),-100,"0", ["exit"],[]), ("town_14_store",sf_indoors, "interior_town_house_c", "bo_interior_town_house_c", (-100,-100),(100,100),-100,"0", ["exit"],[]), Bu 14. şehrin menu kodları. Bunlar sayesinde tavernalara, merchantların evine/iş yerine giriş yapabiliryoruz. - Kod:
-
("town_15_center",sf_generate,"none", "none",(0,0),(100,100),-100,"0x200005000001e1a4000011be0000518c00000175", [],[]), ("town_15_castle",sf_indoors, "thirsty_lion", "bo_thirsty_lion", (-100,-100),(100,100),-100,"0", ["exit"],[]), ("town_15_tavern",sf_indoors, "interior_house_a", "bo_interior_house_a", (-100,-100),(100,100),-100,"0", ["exit"],[]), ("town_15_smithy",sf_indoors, "thirsty_lion", "bo_thirsty_lion", (-100,-100),(100,100),-100,"0", ["exit"],[]), ("town_15_store",sf_indoors, "interior_town_house_c", "bo_interior_town_house_c", (-100,-100),(100,100),-100,"0", ["exit"],[]), Biz kodu böyle değiştirerek "town 14" dizininin altına ekliyoruz. Az önce aldığımız terrain kodu ("town_15_center",sf_generate,"none", "none",(0,0),(100,100),-100,"0x200005000001e1a4000011be0000518c00000175", dizinine girerek şehrimizin istediğimiz terrain ile gözükmesini sağlıyoruz. [/quote] | |
|